کد خبر: ۱۶۴۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان فارس: 

 خواهرانم حجاب خود را حفظ کنید

شهید محمدرضا دالوند در وصیت‌نامه خود بیان می‌کند: از خواهرانم می‌خواهم حجاب خود را حفظ کنید و در تربیت اسلامی و الهی فرزندان خود کوشا باشید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، شهید محمدرضا دالوند ۴ دی‌ماه ۱۳۳۹ در خانواده‌ای متدین در روستای اکبرآباد شیراز به دنیا آمد و در دامن پدر و مادری مهربان رشد و پرورش یافت.

وی پس از دوران کودکی پا به عرصهٔ علم و دانش گذاشت، در دوران تحصیل بسیار کوشا بود و همیشه شاگردی نمونه بود، پس از گذراندن دوران ابتدایی و راهنمایی، برای ادامه تحصیل به شیراز آمد.

در ۱۶ سالگی به دلیل اعتراض به برنامه‌های رژیم طاغوت به زندان نوجوانان در تهران برده شد و مدت سه ماه در حبس بود، با آغاز انقلاب اسلامی به صف مخالفین رژیم ستم‌شاهی پیوست و در فتح یکی از پایگاه‌های شهربانی شرکت داشت. 

پس از پیروزی انقلاب به تحصیل ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و هم‌زمان در حفظ امنیت شهری به پاسداری مشغول بود، با آغاز جنگ تحمیلی با عنوان بسیج به خیل رزمندگان اسلام پیوست و در عملیات بسیاری شرکت نمود و در نبرد با دشمن بعثی شجاعانه می‌جنگید و سرانجام پس از سال‌ها رشادت و جهاد در راه خدا، در تاریخ ۲۵/۸/۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقهٔ عین خوش، جان به جان‌آفرین تسلیم، و به فیض شهادت نایل آمد.

 خواهرانم حجاب خود را حفظ کنید

وصیت شهید: 

امروز که پرچم اسلام عزیز به دست حضرت امام افتاده است، بر ماست که به‌عنوان پیروان این انقلاب، با همه توان از دستاوردهای انقلاب و این امانت ارزشمند که موهبت الهی و از الطاف خداوندی است، حفاظت کنیم و نگذاریم بار دیگر کشورمان به دست چپاولگران، حاکمان ظالم و استعمارگران مستبد بیفتد. 

برادران و خواهران عزیز، پیرو ولایت‌فقیه باشید، وحدت خود را حفظ کنید، مساجد را خالی نکنید و در نمازجمعه و جماعات شرکت کنید و از سلاح دعا غافل نشوید. 

از خواهرانم می‌خواهم حجاب خود را حفظ کنید و در تربیت اسلامی و الهی فرزندان خود کوشا باشید، پدر و مادر عزیزم، من امانتی در دست شما بودم که به‌سوی صاحبش بازگشته‌ام، پس خداوند را شاکر باشید که فرزندتان در راه حق قدم برداشت و به‌سوی معبودش شتافت، از همه شما می‌خواهم مرا حلال کنید.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان